Anja Otte

Vejen til forandring

AO Coaching tilbyder foredrag, kursus og uddannelse
indenfor coaching, sundhed og positiv psykologi.

Motivation hele vejen rundt

AO Coaching har fokus på motivation, sundhed og din indfrielse af trivsel. AO Coaching hjælper dig til at udfolde ny viden og mestre de udfordringer, som du møder i både privat-, studie-og arbejdsliv.

AO Coaching skaber bevidsthed om værdier og mening samt bliver katalysator for, at du handler på dine ønsker og mål.

Sessions

Sessions

Jeg oplever som coach, at 3-5 sessions ofte er tilstrækkeligt til at opnå bevidsthed om kompetencer og ny styrke til at skabe forandring i selvvalgte målsætninger

Coach Dig Fit

Coach dig fit

Jeg har over 20 års erfaring med undervisning i fysisk træning, kostforedrag samt udvikling af vægttabskoncepter til henholdsvis fitness branchen og overvægtige børn i kommunalt regi.

Fitness Camp

Fitness Camp

Jeg tilbyder en fitness camp, som er et forløb over 9 uger med fokus på variationer indenfor fitness, herunder yoga, pilates, toning og funktionel træning

Jeg kommer også ud og holder foredrag

AO Coaching tilbyder foredrag indenfor positiv psykologi, sundhed og trivsel. Der er altid god energi og smil på læben, når deltagerne er færdige og det uanset, om der er 5 eller 300 deltagere.

I dag er #outofoffice, jeg afholder kursus i ”Den væredygtige samtale” for projektledere. Omdrejningspunktet er redskaber i arbejdslivet til at praktisere væren, nysgerrighed og selvomsorg. #godonsdag #aocoaching #kursus #cirkus #viden #inspiration #projekt
Eksamenstid 👩🏻‍💻 
Med baggrund i min forskning på Aarhus Universitet samt mange års erfaring i samtaler med unge, der har angst og lav tillid til egen præstation, har jeg herunder listet 10 forskellige ting, som kan være med til at nære eksamensro:
1. Accept af nervøsitet til eksamen, det er en naturlig reaktion på en uvant situation.
2. Lav en læseplan, evt. i samarbejde med underviser/medstuderende- disponér dine dage og din tid.
3. Hold pauser under forberedelsen, få frisk luft, bevægelse og hold din døgnrytme, det er hensigtsmæssigt grundet dine eksaminer kan være placeret tidligt på dagen.
4. Dyrk dit tankesæt, tænk på det du vil opnå, det kaldes “et støttende tankesæt”, f.eks. “jeg har ro på” fremfor “jeg vil ikke være nervøs”- hjernen hører ikke “ikke”, så dit fokus ender på nervøs, og du har et fastlåst tankesæt, der bibringer mere nervøsitet…- tænk i opnåelsesmål fremfor undgåelsesmål!
5. Skab/søg et forberedelsessted, hvor du kan koncentrere dig, evt. på biblioteket, hos dine forældre eller på dit studiested, mærk efter, hvor du føler ro.
6. Lyt til afslappende musik, alphabølger har en stressreducerende effekt, der er utallige mix på Youtube eller brug asmr/ white noise.
7. Brug de 4 magiske ord: “-kan du hjælpe mig?”, -få feedback fra din underviser, spørg andre om noter/ forklaring, hvis du bliver i tvivl om dit stof.
8. Lær de første 30 – 60 sek. udenad til fremlægning (optag dig selv på tablet/mobil), at komme godt fra start giver en følelse af kontrol og ro.
9. Vejrtrækningsøvelse før og under eksamen, brug metoden “5+5+5”, tæl til 5 på indånding, hold vejret på 5 og udånding igen på 5. En rolig vejrtrækning giver ilt til hjernen, så du kan koncentrere dig og holde fokus.
10. Går klappen ned, så fokusér på eks. grønne ting i eksamenslokalet, tæl vinduerne eller andet, således hjernen “løser en lille opgave” før du går videre. Alternativt giv udtryk for, at du bliver ramt af nervøsitet, fordi du gerne vil gøre det godt! Tag en tår vand og stol på, at du sammen med din underviser finder sporet igen🛣
Held og lykke- og husk det er en evaluering af din læring og ikke af dig som person!  #eksamensro #eksamenstid #eksamensvækst #mindremygmeresøhest
Svært at ændre vaner?
Det er nemt “at blive teflonbelagt” for inputs og handling, hvis den psykiske kapital bruges på at løse andre udfordringer i livet!  Ergo at bryde vaner kræver overskud og til tider dybe vejrtrækninger, ellers ville alle “jo bare” gøre det! 

Det er ofte hårdt arbejde med omlægning af vaner, det bliver godt og gammeldags træls engang imellem, fordi vi er mennesker og har en tendens til at fejlvurdere vores vilkår og satse på vores viljestærke “fremtids-jeg”, som ofte svigter i nuet!
Mennesket motiveres af resultater, og når disse udebliver, er det langt nemmere at kaste håndklædet i ringen end tænke- “nej det skal f...... være løgn- jeg tager kampen op, så godt jeg nu kan, ud fra de vilkår jeg har.... “ Sidder du lige nu og tænker, jeg vil hellere høre om, at det er nemt....eller gud det er mig med håndklædet, så er begge dele helt normalt....
God tirsdag…💛#vaner #mindgames #sommer #håb #coaching #nådepå #måskeduburdetalemednogen
Fællesnævneren for foredragsholderne til “Bæredygtig sundhed” var, at vi alle så en stigende interesse for det at bevæge sig ude i naturen. Statistikkerne viste også, at corona havde gjort sit til, at udendørsaktiviteter kom i høj kurs. Jeg oplever heldigvis, som udbyder af Outdoor fitness, at interessen varer ved. Efter en lang dag på kontoret, så kan lyset, luften og duften af græs stadig lokke! Ergo tilbage på pletten under solen, i regnen og med blæsten….. - hele pakken i naturen💚☀️🌱🌸🍄 #aocoaching #outdoor #fitness #strongher #summer #energi
#vaner #energi #nudging #thinkingslow #brainbattle #trækvejret #aocoaching

Referencer og udvalgte klienter

I mit coachingforløb fik jeg flere nye redskaber til at forstå, ikke bare hvad jeg tror der er vigtigt, men hvad der ER vigtigt i mit arbejdsliv. Vigtigst af alt var at jeg fik nogle metoder ind på ryggraden, der hjælper mig med at udvikle gode ideér og gøre dem til virkelighed. Jeg er inspireret af flere af disse metoder i mit arbejde med unge af anden etnisk herkomst.

Mathias Lykke Larsen, Projektleder

Jeg er en person, som udadtil virker til at have styr på livet, men inde bag facaden var jeg gået helt ned med flaget. Jeg fik 4 sessioner hos Anja, hvor vi fandt frem til problemet og fik igen styr på mine tanker og følelser. Havde prøvet psykoterapi,men den hjalp mig ikke med at komme videre, jeg havde brug for en konkret plan, og det hjalp Anja mig med.

Anne, Salgskonsulent

Anja er meget levende i sin uv. Hun smiler og hendes øjne smiler.Hun skaber god kontakt med sine kursister og er meget opmærksom på, om alle er med. Anja underviser med humor. Hendes sprog er tydeligt og hun taler i en passende styrke. Sproget er bredt tilpasset målgruppen ift. emnet.

Gitte Møller, Kollega og DIF Coach kursist

Vil bare lige sige, at jeg er mega glad for den coaching som du har givet mig, det har hjulpet mig meget og det er jeg meget taknemmelig for. Jeg brugte det, som vi lavet sammen til min eksamen idag, og det gik faktisk helt vildt godt. Tusind tak Anja.

Anonym, Studerende uden eksamensangst

Du er bare super dygtig og et rigtig godt menneske samt rar at være sammen med. Jeg er så glad for at jeg meldte mig på dit kursus dengang. Du er et godt forbillede og har en personlighed, som man kun kan blive inspireret af.

Anonym, Kursist på træn og spis sundt forløb

Jeg vil sige du er en beundringsværdig person Anja. Dette forløb har givet mig meget, både i forhold til mit arbejde med unge, men også rent personligt.

Carsten, Kursist coachuddannelse Aalborg Kommune

Jeg har fået øjnene op for en mere givende måde at arbejde med børn og unge, det vil have stor betydning for mit arbejde fremadrettet. Personligt har det flyttet grænser og jeg er blevet mere bevidst om mine valg og kompetencer. Måske du skulle udgive en fantastisk bog vi kunne gøre brug af i praksis, så kollegaer også har gavn af din store viden.

Susanne, Pædagog og kursist Aalborg Kommunens coachuddannelse

Skriv til mig!